Уметност, Судбина Ловћена, документи су изложени хронолошким редом са минималним одступањима, како би се неки проблеми тематски повезали и подељени су у три дела.
Први, Судбина Ловћена, илуструје време од подизања капеле 1845. до позива Мештровићу да изради свој пројекат.
Други део ,Сумрак Ловћена, приказује у широком и опширном избору документа и материјале од 1952. до наших дана.
Трећи део – ,Ламент за једног песника, садржи поетске и прозне радове, који су у било којој форми инспирисани Ловћеном и изградном маузолеја. Тај део, тај одјек у стваралаштву најубедљивије говори колико су догађаји око Ловћена и стодвадесетогодишњице Његошеве смрти учинили да добијемо и неке од најпотреснијих строфа нашег послератног песништва.